Facebook

Just graduated! Alhamdulillah.Semoga segala amalan kita diterima Allah dan Semoga kita ikhlas dalam melakukan apa jua perkerjaan dan mendapat keberkatan dari Nya.. i love Allah

Saturday, April 13, 2013

gigi kuu berlubang!!

Assalamuailaikum w.b.t kepada semua para hadirin sekalian..

Marilah kita merafakkan segala puji-pujian kepada Tuhan rabbulalamin..yang MAHA BERKUASA LAGI MAHA BIJAKSANA...
Alhamdullilah,,dengan segala limpah kurnianya..dapat kita berjumpa lagi di dalam blog yang cute,best ,cantik and ceria ni.mcm tuan punya blog..haha(perasaan)...oklah saja jer nak test berpidatoo...kua2x...

tajuk rini pasal gigi...

gigi aku ni sebenarnya kalo tgok dari luar..atau kalo tgok dalam pon x kan perasan punya ada masalah..
nampak ok ja...putih la jgk sikit,pastu x dak la gigi yang warna hitam semua tu..so far nampak cantik jer la struktur tu dari padangan luar manusia kan..haha...walaupun gigi aku ni sangat la kreatif seni bina nya..susunannnya..haha...ada senget,ada tegak.,ada dalam sikit,ada luar sikit..hihi...BUT tu hanya la pandangan luaran manusia shaja...manusia shj ok...kalo makhluk lain tu..x taw la..hihi...

so cerita dia bermula begini...pada suatu hari..pada cuti mid sem..aku pon telah pulang ke kampung untuk bercuti selama 1 minggu..setelah sampai ke rumah pada lewat pagi....bla bla bla..hai panjang lak klo cita cmni..ok2x....camni...aku mula sakit gigi bila aku bangun dari tido ..x taw sebab apa ..tapi sakit tu mmg sakit gila la..mmg nak gila dah rasa..rasa nak buat apa pon x ley..rasa nak marah semua orang..orang yang pernah sakit gigi taw la kan perasaan cmna..pastuh ..lepas sakit gigi tu, sakit tu  merebak ke kepala..aduh!!nyut2x! berdenyut kepala aku...mmg rasa x ley nak wat pa dah..aku pon amik bantal pekup muka akuu...terlalu sakit..

aku ikut gak la cakap mak aku..amik bunga lawang tumbuk halus letak kat  gigi...aku ingtkan gigi atas aku yang sakit..letakk la...tapi cuma bertahan berapa minit dalm setengah jam cmtu..kan..aduh..pastu aku  pon amik la ubat gigi colgate abg aku yang khas untuk gigi senstive kan sapu kat gigi..untuk beberapa ketika aku rasa tenng sbb sakit makin kurang...pastu sat rasa balik sat hilang balik..kadang2 aku rasa gigi bawah aku yang sakit..aiiii.....banyak nya gigi sakit...so aku pon aspect aku mengalami gigi sensitive la..x ley makan benda panas sagt atw terlalu sejuk....huhu..bisa nyilu sengal semua adaa laaa...sakitt makk!!

dah lepas beberapa hari aku menahan sakit ,yang aku ingatkan gigi senstive..aku pon give up!!! aku nak jumpa dentist jgk!! huhuhu..

tengah2x skit gigi,kena drive keta plak...naseb laa...aku g ngn adik aku..dia pon nak p cabut gigi..ada gigi yang mmg kena cabut dah dia kata..dah masuk 3 batg dah dia cabut..perghhh! adik aku..mmg selamber badak jer nak p cabut gigi..x takut langsung..kalo aku...tobat la...takut kot..tp dah skit sangat mcm ni aku pon terpaksa gak g dentist..aku ingt lagi 2 tahun sebelum ni aku gcuci gigi..doktor kata gigi aku cntik...pergh..bangga la kan time tu..pastu p time ni..gigi aku wat hal lak..dah x jdi cntik la gitu..

so aku pon masuk dalm bilik doktor..mcm besa aku pon cakap la kat doktor tuh.."gigi saya ni sakit sat  kat atas sat kat bawah..x taw ka kenapa..ngilu sanagt.." doktor pon..x buang masa bukk lampu suluh gigi aku..mula2 check kt bawah ok ..pastu bila dia check ja gigi atas hujung sekali dia baru dia nampak gigi punya masalah.. " haa...tu..tgok gigi dah berlubang besaq dah tu..,nampak x" aku pon ckp la " hah? yeka..mana doktor x nampak pon..." pastu pembantu dia pon bagi la cermin untuk aku tgok.."tu..nampak x.".sambil tunjuk dgn cermin dentist  ..aku pn tgok..dalam hati.." mak oi besaqqqq nya lubangg...awat x ley perasaannnn..aduii...buruk gak gigi aku rupa nya kat atas ni.. huhu..."nampak dah ..xperasan lak doktor..huhu" doktor pon ckp " mmg la..sebb dok atas ..pastu kalo gosok gigi ramai yg x smpai bhagian ni..kamu nak tampal ke cabut ni..besaq sangtdah nii....aku pon kol mak aku..dngan takutnya..huhu x sangka rupa nya gigi akuberlubang..selama ni aku dok anggap sakit sbb gigi sensitive ja...mak aku cakap tampal dulu..nti kalo skit lagi baru cabut...pastu...gigi aku pon ditampal.....huhu..nasib la x skit..x la aku serik nak p..

tula..even kita nampak gigi kita cantik.dan x rasa sakit2 apa lagi..kita kena jugak g wat check kat dentist..sbb nnti kalo dah sakit baru lah taw rupanta gigi dah berlubang besaqqq....huhuhu...sayang kotttt...gigi hujung gigi geraham kottttt....so,,start arini..kena la sokmo wat check ..setahun 2 or 3 kali ker..
oraitt...tu jela citernya kali ni..hehe...

arini post aku panjang pulak dari biasa...hehe....selamat mmbaca okeh..kalo sapa yg de pengalamn tu...komen2 lah...nak taw jugka...bye and assalamuailaikum...

^_^ smile always..

No comments:

Post a Comment

thanks for comment!

Blogroll