Facebook

Just graduated! Alhamdulillah.Semoga segala amalan kita diterima Allah dan Semoga kita ikhlas dalam melakukan apa jua perkerjaan dan mendapat keberkatan dari Nya.. i love Allah

Monday, October 22, 2012

Kasih seorang ibu

Bismilllahirrahmanirrahim...





Assalamuailaikum semua..

Hati ini sedikit terusik pada malam ini...terbayang-bayang wajah ayah dan ibu sedang bergelak tawa bersama kami anak-anaknya di ruang tamu..Namun...tawa hanya tinggal tawa...jasad seorang ayah sudah tidak lagi bersama kami...sunggul,sedih,sunyi semua nya tepahat di hati..jika kami sebagai anak merasa kehilangan ayah apatah lagi seorang ibu...emak..itulah panggilan aku dan adik beradik lain kepada ibu ku..

Kasih sayang dan tangungjawab yang emak berikan sejak pemergian ayah,tidak pernah berkurang..namun beliau cuba yang terbaek buat anak-anaknya..Alhamdullah..aku sebagai anak langsung tidak rasa sedikit pun kekurangan dari sebelum ini..emak..tanggungjwabnya sudah dapat ku rasai semakin bertambah..apatah nya..tangunggjawab seorang ayah perlu digalasinya juga...Namun aku lihat ketabahan ,kecekalan,kesabaran,keprihatinannya sangat kuat..sangat tinggi..tidak kurasai emak rasa lemah atau putus asa..Dia insan contoh buat ku...role model..emak sentiasa mengukir senyuman dan gelak tawa...

Aku dan beradik cuba buat yang terbaik untuk emak..aku akan cuba menjadi yang terbaik..untuk diri ku untuk ibu ku untuk semua...sayang ku pada emak tiada terhingga...tatkala aku berada di kejauhan ini..hati ku sayu,rindu dan sangat rindu pada emak..akan ku cuba balasi apa yang termampu untuk emak..

Hanya doa yang emak yang aku harapkan..doa yang terbaik di antara yang terbaek..semoga aku anakmu dapat buat yang terbaek untuk mu..walau ku tahu tiadaku mampu untuk membalas sgla jasa2 mu ...

i love mom...

mood : rindu mak!! dah nak blik dah...yeay :)

No comments:

Post a Comment

thanks for comment!

Blogroll