Facebook

Just graduated! Alhamdulillah.Semoga segala amalan kita diterima Allah dan Semoga kita ikhlas dalam melakukan apa jua perkerjaan dan mendapat keberkatan dari Nya.. i love Allah

Monday, May 23, 2011

assalamuailaikumm semua.......tajuk rini....ULAT TIKET..

HATI2 YE KORANG.....




OKAY la...today sya nak cite about kehidupan ulat tiket yang semakin parah dan berleluasa di terminal bas express...sebenarnya sye lah mangsa kepada ulat tiket tu sendiri.....huhuhuh...sgt menyakitkan hatyyy......deoang ni kejam dan x bertimbang rase langsung!!!cerita dia bermula begini...aku bru jew abis menamatkan pengajian aku,,,so cuti yang lama sesangt ni...aku pon plan nak g la umah kakak aku kat pahang tuu.......yelah dari dok umah bosan2x...baik g umh kakak jalan2 ker...ade keje jgk kann...leh la aku lepas rindu kat kakak aku n anak menakan aku....huhu....aku g terminal dgn mak aku ari jumaat lepas..so,time drive masuk tu..ader sowang mamat nii..tahan keta yang dipandu aku tuu.....then aku pon bukk la cermin keta tuu..nak taw gak ape dia kata...dia ckp  kat aku nak p mana kak??nak nek bus apa???so,in my instict my sah dahh ...x ley caya dah niii.....pastu aku trus blah...then pas parking bukak jer pintu keta...mamat tu follow kiteorang..haduhhhh skitnya atyy...pastu mak pon ajak aku g ke kaunter...then aku pon jalan2 ke kaunter....ya Allah tht guy follow us jgkk ke kaunter smpai lah kmi termakan kata dia...ingtkan tu kaunter dia...then lepas tu aku pon ditipu oleh dia.....mula2 dia ckp bus UTAMA,,,sebab kami ckp kami nak bus Utama law xde bus tu kami x mau..coz my sis ckp utama xprees pling ok..pastu settla our deal dgn ulat tiket tu,,,,then lepas sehari...hari yang ditunggu-tunggu ari sabtu pkul 9.30 mlm bus ke temerloh..tunggu punya tunggu bus xder....mamat tu dah gelabah siut...naseb mlm tu abg aku mai sekali..dia plk ade member kat ctu .member dia tokey kaunter yang aku beli tiket tu tp time tu dia dok kat johor sebb tu contact guna fon ja..mmber tu suruh org bawah dia arrange kat aku,,tapi time aku beli ,aku terbeli kat ulat tiket kaunter dia...so,abg aku mintak tolong member dia arrange kan time bus aku tuu...abg aku asyik col member dia ja nak conform time...pastu member dia ckp pkul 10.30...the tunggu la plk....dalam aty ni...mmg taw dah yang kena tipu..just pkir samaada aku tunggu bus atau aku blik tido kat umh jelah mlm ni...so,aku pon tunggu..member dia ckp bus SEWARNA BUMI akn mai dan ke termerloh...n akhirnya tepat pukul 11.bus tu pon mai....n aku pon p kat bus tuu..so,aku kena tunngu semua orang nek bus dulu..aku pon pelik knapa aku x leh nek dulu...npa aku x mcm penumpang laen??qupanya yelah aku kan kena tipu..so,deoang just nak tolong aku bagi nek jgkk.....sedihh sgt aty nii time tuuu...huhuhu......aku diberitahu oleh abg aku...ada 2 sit ja...sit belakang sekali kat langsir belakng bus ngn sit tepi driver jer yang adaa....huhuhu....gamak btoi aku ditipu sedemikan sekali aku diperlakukan ...huhu.....sbaq jelahh dah la tunggu lama gilaa...cian adik aku..ikut aku nak hantaq aku p nek bus..dahla dia exam esok...anyways abg aky tanya nak nek ka mah?????aku ni ngn mata dah merah n berair...kelu dah lidah aku nak cakap apa2x...aku geleng ja...kami pon blik jer rumah mcm tu jaa....huhh.....sedihh sgt....kakak aku n anak menakan dah xcited dah smbut aku kat sana...tpi at last aku x jdi p.pasal tiket plk..naseb bleh dapat blik duit tiket tu...tu pon sbb mmber abg aku tu tolong.law x hangus gakk.....sebab tada u psaat ni...aku sgt membenci ulat tiket kat luar sana...pada pembaca yang baca apa yang aku tulis nii..hope korang leh amik iktibaq....actually muka ulat tiket tu sgtlaa baekk nya.....ckp2 depa sungguh meyakin kann..tetambah pada kita yang perempuan lagi suka depa nak tipu....so beware ok lepas nihh...kita nak kita sampai tempat yang nak dituju...JUST 4 ALL INFORMATION..law ade yang nak nek bus..pilih lah bus dari 3 kaunter ni..SANI XPRESS,TRANSNASIONAL,NGN MARA LINER..yang laen x brapa nak bleh pakai sgt.....ok..semoga dari citer ni..semua bleh amik pengajarann....tapi kepada semua ulat tiket kat luar sana..MENIPU TU ADALAH CIRI ORANG MUNAFIK...huhuh...peace no war~~~

No comments:

Post a Comment

thanks for comment!

Blogroll