Friday, May 29, 2015
Muesli bars
Resepi oat banana smoothies
Sunday, December 14, 2014
Pesta Lampu Putrajaya
Apa kabar semua. Harap semua sihat sejahtera hendaknya.. saya disini alhmdulilah sihat.. dan semakin sihat kot.hehe.
minggu depan sebenarnya sudah masuk minggu study week, jadi dalam hati nibhanya Allah yang tahu betapa bergetar nya jiwa dan rasa.memang kalo tak study seminggu sebelum study week, i know that i will be so mess in the study week bcoz aku jenis not last minute person. Kalo last2 mnit aku baca dan hafal..u know that not all thing will be memorized kan? So smlm hari last aku kuar enjoy dengan kawan2..syida,fatimah,jawahir and sorang lagi kawan syida fatin nama dia.so we went there by syida's futur husband car. Alhmdullah without this car we will not able to create this memory..
This is my first time went to Pesta Lampu.. such a creative and beutiful lightning.... i thought there just only like nothing special. But its was so awesome. I was suprised that its same show like it see in internet at others country.. jakun la kejap.mcm x penah tgok lampu weh.
Have 3d light , some new innovation of lamp , building' awesome light show , and many others things.
X sempat nak tgok semua dri dekat because kiteorg g pon dah lmbt so we have to go back more earlier la. Kang x boleh masuk asrama plk .
So who want to go there, u can go and grab this chance and its was awesome. Bring family , friends is more betterlah kan. Jangan la pegi sesorang..kang kau sorang je dok selfie..sian pulak org tgok..hihi.
klah i need to proceed my study.. have fun!
Saturday, December 13, 2014
i-Inova Usim 2014
![]() |
| syukur...alhmdulillah...finally.. |
![]() |
| most valuable memory! |
uneasy feeling
feeling..feeling..
hati sangat x okay buat masa ni...
kecewa, sakit, pedih, sedih , bersalah , teruk , silap , no- confident , x bersemnagta semua ada...
x semua yang kita nak akan jadi kenyataan... tp mesti kita nak taw wht is the reason behind it..
tapi i still x dpt knl pasti apa sebab
Friday, December 12, 2014
Bagaimana meningkatkan minat membaca?
Tuesday, November 4, 2014
FINAL YEAR PROJECT!
CS5.5
okay! hari ni nak bagitaw yang aku kena buat fyp sem ni! sebb dah last sem kat kampus usim..biasalah sem 7 mmg student akan kalut dengan tesis or projek..
and aku pulak , sem ni kena buat projek ikut permintaan lecturer..pada asalnya aku nak buat tesis.. tapi he want me to do something different and new! so... tajuk aku tu kena reject sebabnya nothing new! and so lame!
so, aku pon follow his steps..
FLASH! YES FLASH! aku ni dah la zero zero zero bab buat software2x ni !waduh memang pening! tapi nak wat cmner.. ni permintaan lecturer aka sv (supervisor) aku ..need to fullfill jgk la.
actually ! selepas aku beljaq dengan bdak2 multimedia.. x de la ssesusah mana.. huh nasib lah ade budak multimedia nak tolng..thank leng.. (bdk qm dri sabah) :) and sebenaqnya aku had fun and learn something new .. untuk budak pengajian islam macam aku ni. just bukak kitab je. so when i do this i fill something new is absorbing to my brain.. rasa mcm best buat flash ni..
sebenarnya flash ( adobe flash professional cs5.5) ialah software untuk buat animation video.. untuk buat laman web , flash clip , and mcm2 lagi lah. and aku buat course ware dengan mende alah ni.
kalo nak lagi cun gmbaq2 nak letak dalam flash , kenalah edit guna photoshop dulu! barulah nampak gempak flash korang!
alhmdulillah aku dah siap projek just nak wat report jer.. well pray me success k! gudnite mystery guest! ;)
Wednesday, May 14, 2014
Simple n healthy Breakfast yuk!
Sunday, May 11, 2014
Examination around the corner!!
Jasa mu seorang mak
Its been 7 years since dad died , mom struggling raise us up until we become more matured and can think wisely.. even though i always hurting ur heart , even sulking with u when i get home for long holiday , yeah i know sometime i felt sensitive too much on u .. but u still persuade me and apologize even iam wrong that time.. u r really superwomen , u the one who take care of me , give me school , give me money , give me love , give me happiness , i could't imagine what would i be .. if u r not there .. ur sacrife were too much to say .. u r father at the same time mom to all of us.. even after dad died u still can give us same like when dad are still live.. u r the best mom ever!! Even we always make troubles and sometime making u sad , we are very sorry because maybe we are not really matured enough.. Thanks mom for giving birth me.. thanks for care and love me. Thank for the infinity love that never be stop.. i love u so muchhhhh n infinity... u r the one for me... :')
Lyric let her go by passanger
This is my favourite song.. so deep deep meaning .. n same like what my heart say.. its just not only a song but also a truth thing that always happened to us... :) :)
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
Staring at the bottom of your glass
Hoping one day you'll make a dream last
But dreams come slow and they go so fast
You see her when you close your eyes
Maybe one day you'll understand why
Everything you touch, oh it dies
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
Same old empty feeling in your heart
'Cause love comes slow and it goes so fast
Well you see her when you fall asleep
But never to touch and never to keep
'Cause you loved her too much and you dive too deep
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her goOnly know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
And you let her goOh oh oh no
Well you let her go
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
'Cause you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her goAnd you let her go
Saturday, May 10, 2014
Nasi arab Marhaban bikum
Assalamualaikum w.b.t..
Tonite just a special day .. .aku and my bestie pegi makan malam berdua (dating) jgn jealous ye..mcm ni la kehidupan org bujang yg single nih..hehe . Kami makan di restaurant just near to our hostel/ apartment sutera .about 5 mnt from hostel i guess ,sbb tuh g pon jalan kaki je.. hehe .. restaurant ni mmg terletak di dataran nilai ..so anyone who just comin to dataran nilai can try at this restaurant.. selain arabic cuisine , ada jgk western food , and local food so dont worry klo tekak korang bukan tekak arab tp melayu pure boleh la dtg sini jgk ..
Pastu harga dia a little bit high.. but just little okay..dont worry hehe..
Mcm aku makan nasi arab ayam kabsah harga dia rm13.. pastue aku tmbah sambal die kena cas rm1.. hehe..aku ni kuat makan pedas. Klo pedas sikit2 ni mmg aku x puas.. pastu aku order air kosong je..save budget..hihi sebb hrga dia bley than gak utk student mcm aku ni . Pandai berjimat..ceh..hehe..
Tpi pepon aku sangt suka environment dia . Sgt selesa la .. lightning dia pon ok.. sebab aku sgt mementingkan suasana.. aku x boleh makan kalo gelap2 sgt .. kang ku suap nasi masuk hidung sapa susah.. haha..
So far dah 2 kedai nasi arab aku g kat nilai ni. First kat al azahara , n marhaban bikum.. sedap tuh aku rasa menang kan marhaban lagi.. taste aku la kan.. korang x tawu la..hehe..
Sapa yg nk g mkan tu boleh la pergi..dipersilakan.. tp jgn pergi hari isnin sebab tutup .kang makan angin je korang hehe ..
Ok la .. setakat tu je post kali ni.. good nite 1:34 am sudaa.. assalamuailaikum..lailah saiidah.. =)
Thursday, February 20, 2014
Kemarau 2014
Tuesday, January 21, 2014
I just crashed my cat!!
Lepas aku masak pastu p amik adik aku balik sekolah oren (nama kucing aku) still x gerak dri tmpat dia duduk. Aku suruh la adik aku angkat dia coz aku x brani sgt..takot dia sakit lagi pastu adik aku pon angkt letak atas bekas n bawak masuk dia dlm rumah.alhmdulillah kucing aku x cedera parah .alu rasa tulang kaki belakang dia ja yg teruk sbb jalan terhenjut2x..lega sgt nmpak dia boleh jgk jalan..pastu mak aku balik dia kata x mau tgok sebb fobia dulu dia penah trlanggar anak kucing ..tp lastly tgok jgk..mak aku sapu minyak habbatus saudak kt kaki dia.bgi dia jilat..sebab habbbatus saudak ni sgtt baguss...utk semua ..xkisah manusia ke haiwan..orenn..aku mintak maap sgt.. lepas apa jadi kt ang aku akan bertanggungjawab jaga ang ... alhmdulillah ang masih bernyawa... :)
Tuesday, January 14, 2014
sahabatkah kita?
tiada siapa yang menghalang juga memaksa
aku harap kau suka aku sebab aku ialah aku.
sebab aku bukan insan hebat.cuma aku punya hati ....
nilai lah aku dari hati.. bukan dari rupa..juga kemampuan.
kerana kalo dinilai sebegitu mungkin aku bukan untuk engkau.
banyak memori yang terbina namun semua hanya sementara... semua nya dilupai dan tidak dimaknai.
kenangan semalam lebih indah dari hari ini.
apa yang aku mampu..hanya toleh ke belakang itu merasai keindahan itu...
tak semua yang indah akan kekal indah.
sahabat ialah orang yang bukan hanya menggembira kan kita tetapi yang cuba memahami perasaan kita.
sedih bersama gembira bersama
namun jangan sangka semua ketawa itu adalah jujur ... sebaliknya hanya pura2x..bak kata orang di depan
lain di belakang lain.
siapa sebenarnya yang berubah...
kau atau aku wahai sahabat...
semakin lama bersama semakin jauh hati kita.
sepatutnya sebaliknya bukan kah wahai sahabat?
walau bagaimana pon.aku tetap cuba untuk tersenyum .. walaupun hati ku sedang menahan keperitan.
kenangan kita bina itu..memang hanya sementara. senang sungguh kau lupakan aku sahabat..
sejak hari itu.. mungkin sejak kau nampak kekurangan dalam diri ini.
kau mula tinggalkan aku.
kau nampak cahaya baru.. dua cahaya yg bersinar.ya..aku akui..cahaya diriku bukan seterang mereka...
mungkin aku yang buta..buta hati.. aku lemah dlm mengesan keikhlasan hati sesorang.
ikhlas itu umpama seekor semut hitam yang berada di atas batu yang berwarna hitam.
itu takrif cendiakawan .
warna kau mungkin hampir kepada gelap sebab itu aku tak perasan.mungkinnnnn...
Wednesday, August 28, 2013
SLEEP PARALYSIS or KENA TINDIH (malay used to say)
pastu terus aku search google.. Mula-mula tu aku search kena tindih pastu semua tulis : pasal syaitan la , iblis dok atas badan la.. huhu.. aku tak dapat penyelesaian langsung.. sebab aku kadang2 jer rasa mcm kena tindih selebihnya aku rasa tak dapat nak bangun time aku tidur. Actually otak aku dah sedar nak bangun tapi aku macam lumpuh/paralysis x dapat nak gerak any parts of my body. so aku pon tulis : " badan tak dapat gerak apabila bangun tidur" then jawapan google kali ni baru aku puas hati..hehe.. ni dia jawapan dia :
"
Kelumpuhan tidur - Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas" .
Sleep paralysis may also be referred to as isolated sleep paralysis, familial sleep paralysis, hynogogic or hypnopompic paralysis, predormital or postdormital paralysis
What are the symptoms?
- A complaint of inability to move the trunk or limbs at sleep onset or upon awakening
- Presence of brief episodes of partial or complete skeletal muscle paralysis
- Episodes can be associated with hypnagogic hallucinations or dream-like mentation (act or use of the brain)
- suppression of skeletal muscle tone
- a sleep onset REM period
- dissociated REM sleep
Sleep paralysis is most often associated with narcolepsy, a neurological condition in which the person has uncontrollable naps. However, there are many people who experience sleep paralysis without having signs of narcolepsy. Sometimes it runs in families. There is no known explanation why some people experience this paralysis. It is not harmful, although most people report feeling very afraid because they do not know what is happening, and within minutes they gradually or abruptly are able to move again; the episode is often terminated by a sound or a touch on the body.
In some cases, when hypnogogic hallucinations are present, people feel that someone is in the room with them, some experience the feeling that someone or something is sitting on their chest and they feel impending death and suffocation. That has been called the “Hag Phenomena” and has been happening to people over the centuries. These things cause people much anxiety and terror, but there is no physical harm.
What else can you tell me about sleep paralysis?
- Some people with disrupted sleep schedules or circadian rhythm disturbances experience sleep paralysis
- A study found that 35% of subjects with isolated sleep paralysis also reported a history of wake panic attacks unrelated to the experience of paralysis
- Sixteen percent of these persons with isolated sleep paralysis met the criteria for panic disorder
In severe cases, where episodes take place at least once a week for 6 months, medication may be used.
You may be able to minimize the episodes by following good sleep hygiene:
- getting enough sleep
- reduce stress
- exercise regularly (but not too close to bedtime)
- keep a regular sleep schedule
Saturday, April 13, 2013
gigi kuu berlubang!!
Thursday, April 4, 2013
NAK BALIKK!!!!!
lusa ..jumaat malam..saya balik kampung!!! a.ka kedah...
miss u sungai petani kedah darul aman...^^
k,la tido semuaa....niteezzz..
Tuesday, April 2, 2013
FORGETFULNESS OR LUPA
SELASA 4/MAC/2013 12.51 AM
Selamat malam semua
soo...because of me lately being kind of forgetful person..then i search internet for the factor and the causes of forget..and how to solve this problem...hope will works out!!
Segala informasi ini telah diberikan oleh Ustaz Hanif Hj Ghazali yang menulis didalam buku karangannya “40 Amalan penerang hati dan penguat ingatan” tentang amalan yang patut dan tidak patut diamalkan oleh kita semua untuk menerangkan hati dan menguatkan ingatan kita.Semoga info yang diberikan oleh beliau ini dijadikan pedoman oleh kita semua untuk memperkuatkan ingatan



